Hallo Ite,
In willekeurige volgorde enkele losse flodders van mij.
- De grootte van de gebruikte afbeelddingen (in MB gerekend) zeggen eigenlijk niets over de grootte van de resulterende exe. Die grootte wordt eigenlijk vooral bepaald door de duur (maar een klein beetje, alleen voor het mp3-gecomprimeerde geluid), de uitvoerresolutie (bij jou 1400x1050), en de mate waarin op de afbeeldingen ingezoomd wordt (daarbij is er geen verschil tussen het inzoomen tijdens de show, of het stilstaand tonen van een deel van een afbeelding).
Daarnaast kan de omvang (fors) verminderd worden door gebruik te maken van de compressie, zoals ook door Jaap is aangegeven.
- Jouw beschrijving maakt niet eenduidig duidelijk of de zwarte gaten verschijnen bij weergave vanuit de tijdlijn, of bij weergave vanuit een exe. In het eerste geval zou het kunnen zijn dat de (juiste) grafische bestanden nog niet zijn gemaakt. Met de huidige standaardinstelling van WP worden de grafische bestanden "op afroep" in de achtergrond gemaakt, in de volgorde waarvan WP denkt dat er behoefte aan is. Persoonlijk adviseer ik om deze optie uit te zetten (Extra - Opties - Project-opties - Grafische gegevens, vinkje zetten bij "Grafische bestanden maken zoals in V 3.0 (niet in de achtergrond)). Je moet dan wel zelf, zeker na het maken of veranderen van zoom-waarden, in het menu kiezen voor "Media-pool - Grafische bestanden maken...".
Omdat dit een project-gebonden instelling is, moet je dit voor iedere show afzondelijk instellen (tenzij... [sjablonen, voor gevorderden]).
- Omdat je bij het versie-nummer geen letter vermeld, meld ik voor de volledigheid: de actuele versie is 3.60d (sinds medio september 2008).
- Als de zwarte gaten optreden bij afbeeldingen die sterk ingezoomd zijn (statisch), dan is het raadzaam om zelf, buiten WP om, een uitsnede van de afbeelding te maken en die te gebruiken. Anders moet WP veel grotere grafische bestanden maken dan nodig is (en die grote bestanden nemen meer video-geheugen in dan nodig is, en kosten meer tijd om in te lezen...).
Hopelijk zit de oplossing voor jouw probleem erbij.